Wizyt:
Dzisiaj: 8Wszystkich: 28570

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ ORGANIZACYJNĄ

Oferta » Szkolenia » Rozwój umiejętności menedżerskich » ZARZĄDZANIE ZMIANĄ ORGANIZACYJNĄ

Zmiany organizacyjne są nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej firmy, gdyż warunkują jej sprawne dostosowywanie do dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego i politycznego. Mogą one odbywać się na wszystkich szczeblach zarządzania. Dotyczą zatem różnych grup pracowników i w zależności od jej przedmiotu, wymagają różnych podejść i sposobów wdrażania. 


Wdrażanie zmian zwykle pociąga za sobą negatywne zjawiska polegające na spadku efektywności pracy i pogorszeniu atmosfery, występowaniu niepokoju
i obaw wśród pracowników. W celu zapobiegania tym zjawiskom i uzyskania zamierzonych celów zmian, należy zachować określone zasady przy ich planowaniu i wdrażaniu.  

Zdobyte umiejętności  

  • rozumienie i identyfikowanie charakteru zmiany
  • planowanie i przygotowywanie wprowadzania zmiany
  • wdrażanie zmiany w organizacji
  • efektywne motywowanie pracowników do włączania się w zmiany
  • kierowanie nastrojami powstającymi wokół zmiany
  • zapobieganie spadkowi efektywności pracy przy wprowadzaniu zmiany
  • wykorzystywanie zmiany do budowania wizerunku firmy zorientowanej na pracownika  

Tematyka

  • istota zmiany organizacyjnej
  • powody przeprowadzania zmian w firmach
  • typy zmian organizacyjnych
  • zjawiska towarzyszące zmianom
  • planowanie zmiany
  • bariery we wprowadzaniu zmiany
  • przewidywanie zamierzonych i niepożądanych skutków zmiany
  • przygotowywanie wprowadzenia zmiany
  • ustalenie przekonań pracowników wobec planowanych zmian
  • ustalenie celów i założeń polityki informacyjnej towarzyszącej wprowadzaniu zmian
  • wdrażanie zmian - zarządzanie zmianą
  • monitorowanie efektów wprowadzania zmian
  • działania korekcyjne
  • podtrzymywanie efektów zmian