SZKOLENIE Z ZAKRESU STOSOWANIA METODY ASSESSMENT/DEVELOPMENT CENTER
Oferta » Szkolenia » Szkolenia dla Działu HR » SZKOLENIE Z ZAKRESU STOSOWANIA METODY ASSESSMENT/DEVELOPMENT CENTER
Metoda Assessment/Development Center, dzięki swoim szerokim zastosowaniom oraz wysokiej skuteczności jest coraz częściej wykorzystywana przez specjalistów pracujących w Działach Personalnych w celu rekrutacji, selekcji i określenia potencjału pracowników.
Ciągle rosnąca popularność metody wynika z faktu, że opiera się ona na wielowymiarowej ocenie kluczowych kompetencji, niezbędnych do efektywnego wykonywania zadań na danym stanowisku. Ocena dokonywana jest w oparciu o wiele źródeł informacji, m.in.: umiejętność analizy i rozwiązywania problemów, wyniki testów psychologicznych, ale przede wszystkim obserwację zachowań uczestników w zadaniach symulujących naturalne sytuacje zawodowe. Kilku wykwalifikowanych i przeszkolonych asesorów obserwuje uczestników podczas sesji, co sprawia, że obserwacje są znacznie bogatsze i bardziej obiektywne niż przy zastosowaniu innych metod. Trafność metody Assessment Center potwierdzają wyniki badań, które wskazują, że w porównaniu z innymi metodami rekrutacji - dwa lata po rekrutacji przeprowadzonej za pomocą tej metody - większy odsetek pracowników pozostaje na swoim stanowisku.
Development Center jest odmianą Assessment Center stosowaną w celu określenia potencjału rozwojowego pracowników. Jej efektem jest zidentyfikowanie słabych i mocnych stron uczestników, co skutkuje zwiększeniem ich świadomości w zakresie posiadanych kompetencji oraz wzmocnieniem (wzbudzeniem) ich motywacji do rozwoju.
Zdobyte umiejętności:
- umiejętności niezbędne do samodzielnego projektowania i przeprowadzenia sesji Assessment Center
- zdolność do pełnienia roli asesora podczas sesji
- umiejętność samodzielnego projektowania efektywnych narzędzi wykorzystywanych podczas sesji do mierzenia kompetencji
Tematyka szkolenia:
- Istoty i wartości metody AC i DC
- Zalety i słabości metody
- Różnica między AC i DC
- Etapy przeprowadzenia metody AC i DC
- Pozyskiwania informacji o wymaganiach wobec kandydata
- Tworzenie profilu kompetencji
- Definiowanie kompetencji
- Dobieranie wskaźników i narzędzi diagnostycznych
- Tworzenie narzędzi diagnostycznych - przykładowe zadania, symulacje
- Tworzenie matryc
- kompetencje - zadania
- asesorzy - zadania
- Planowanie sesji
- Przeprowadzenie sesji i wymiana informacji między asesorami
- Sporządzanie raportów oraz udzielanie informacji zwrotnej